Winnet Valdemarsvik

Lite rapport...

Publicerad 2012-02-18 14:58:53 i Allmänt,

Vart tar veckorna vägen? Jag tänker ju alltid att jag ska uppdatera den här bloggen så ofta som möjligt, ni är ju några som går in här regelbundet och hur kul är det då att inget skrivs? Ska försöka skärpa mig men allt går i 180 nu både med Winnet och mina andra liv, (som jag har lärt mig att det heter av en annan Winnetkvinna som jag träffar på Linköpingsmötena). Det som ligger närmast nu är Mötesarenan i Valdemarsvik som är den 28 febr i församlingshemmet kl 18.30 - 21.00. Jag var på samma möte i Motala för att se hur det gick till och kunna berätta för er i Valdemarsvik vad ni kan vänta er. Mötet arrangeras av Agneta från Motala och Susanne Gadd, näringslivschef från Finspång är inspirerande föreläsare, moderator är Sira Jokinen Lisse och dessutom kommer Lilian från Almi för att bl a informera om projekt för företagskvinnor. Kvällen i Motala blev mycket givande med härliga diskussioner hur Motala kan bli en bättre stad och jag är säker på att vi i Valdemarsvik har många bra idéer om hur vår kommun kan bli bättre. Det som kommer fram på första mötesarenan ligger sedan till grund för nästa träff och det kommer att bli tre träffar under våren och en stor avslutande träff efter sommaren. Till träffen den 28:e är näringslivschef, kommunalråd och tillförordnade kommunchefen Björn Johansson klara, tillsamman med några snabba företagare som redan anmält sig. Jag hoppas att du också vill komma, anmälan senast 25 för att kunna planera tilltugget, ring mig på 070-5719147 eller mejla [email protected]. Jag fortsätter förstås med intervjuerna och har nu blivit klar med drygt 20 st som skickats vidare till länsstyrelsen. Dessutom ska två magisterstudenter läsa intervjuerna samt följa med ut och träffa några företagskvinnor efter sportlovet. De ska göra ett examensarbete om kvinnors företagande och varför det är så lågt, framförallt i Östergötland. Spännande. Vill ni läsa mer om Winnet arbete och några av kvinnorna jag intervjuat rekommenderar jag ett besök på winnets hemsida www.ostergotland.winnet.se. Ha nu en härlig helg så ska jag försöka uppdatera bloggen innan nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Winnet Östergötland

Winnet Valdemarsvik vill påverka, förändra och göra skillnad. Vi vill arbeta för att skapa en mer positiv attityd till jämställdhet och att vara företagare, oavsett kön. Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela