Winnet Valdemarsvik

Framåt!

Publicerad 2011-10-22 17:29:13 i Allmänt,

Nu har det snart gått en vecka sedan jag var i Linköping och träffade de övriga i Winnet-gänget på länsstyrelsen. Vet jag lite mer? Ja, jag har fått några konkreta uppgifter; ha kontakt med universitetet i Linköping och med hjälp av studenter ordna dokumentation, statistik och undersökningar vad gäller jämställdheten, kvinnors företagande och de aktiviteter som Winnet kommer att anordna under nästa år. En annan i gruppen, en man från Finspång, ansvarar för media och information, ska fixa en snygg hemsida, utskick och sköta press, sedan har vi alla fått olika uppgifter; boka föreläsare för alla i länet, torgaktiviteter osv. Men förutom detta har jag fått fria händer att lägga upp arbetet i just min kommun. Tack vare Ewa har jag ju fått en hel del bakgrundsinformation och jag är glad över att hon vill fortsätta vara mitt bollplank!

Just olika bollplank behöver jag ju skaffa mig så fort som möjligt, har som tur är bra folk omkring mig som absolut inte är några ja-sägare utan stöttar mig i min ambition att göra Valdemarsvik till Sveriges mest jämställda kommun (!) men också kritiserar, ifrågasätter och utmanar mig. Tack för det, utan självständigt tänkande människor kommer vi ingenstans och jag behöver diskutera med oliktänkare. Så min första uppgift blir att leta efter människor, både kvinnor och män, som vill bli mina diskussionspartner, både i fyskiska möten och mejlledes. Har fått ett kontor i Sjöhuset vilket innebär att jag får tillgång till möteslokalen Bokö där jag hoppas på många och givande möten med alla som vill vara med i processen att skapa en jämställd kommun som får alla att växa, är du intresserad nås jag via mejl [email protected] och snart också telefon, (så snart jag fått låna en från kommunen): Det känns väldigt skönt att kommunen står bakom mig i detta projekt, för det handlar ju inte om män mot kvinnor- eller jag mot kommunen- det handlar om män och kvinnor som tillsammans jobbar framåt!
Hoppas du vill vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Winnet Östergötland

Winnet Valdemarsvik vill påverka, förändra och göra skillnad. Vi vill arbeta för att skapa en mer positiv attityd till jämställdhet och att vara företagare, oavsett kön. Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela