Winnet Valdemarsvik

Det går framåt!

Publicerad 2011-11-29 20:29:31 i Allmänt,

Ännu en dag i Linköping, den här gången med möte på universitetet med den mycket trevliga Göran som fått uppdraget att hitta studenter som vill göra dokumentationsuppdrag åt Winnet. Sedan en träff med nya projektledaren för Winnet på länsstyrelsen, Emina,för att diskutera mina uppgifter och hur jag ska fortsätta. Eftersom jag älskar att träffa folk, fråga och göra intervjuer ska jag utvidga mina träffar till hela länet och då fokusera på banker och andra finansinstitut, Almi och liknande, för att undesöka attityderna där när det gäller jämställdhetsfrågor. Snacka om undebart jobb! Jag får betalt för att fråga ut folk om någor som verkligen intresserar mig. I Valdemarsvik fortsätter jag med gruppträffarna där jag dels genomför en enkel enkät och dels ger allmänna frågeställningar som gruppen får diskutera. Där sitter jag med papper och penna och antecknar så pennan nästan ryker. I morgon är det dags för politikerkvinnorna att ge sin syn på jämställdhet, varför det ser ut som det gör och vad man kan göra åt det. Exakt vilka som är där kommer jag ju inte att avslöja, men jag kan nog förvänta mig en spännande kväll imorgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Winnet Östergötland

Winnet Valdemarsvik vill påverka, förändra och göra skillnad. Vi vill arbeta för att skapa en mer positiv attityd till jämställdhet och att vara företagare, oavsett kön. Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela