Winnet Valdemarsvik

Systembolagsdilemma.

Publicerad 2011-12-01 11:46:53 i Allmänt,

Ibland känner jag mig lite som systembolaget måste känna det hela tiden; de ska inte uppmuntra till alkoholdrickande, värna om folkhälsan samtidigt som de ska vara serviceinriktade, ha lördagsöppet och så nu då, börja med hemleverans, fast på ett folkhälsosäkert sätt (!)Inte helt lätt att balansera rätt där. Jag ska undersöka strukturer, attityder och åsikter på ett objektivt sätt, för att i slutändan gynna kvinnors företagande och karriärsmöjligheter i ett mer jämställt samhälle, dessutom står jag hela tiden där med dilemmat att själv vara en kvinna vilket i de flestas ögon diskvalicerar mig från att vara objektiv..... I går kväll träffade jag så gruppen av politiker kvinnor och det enda jag kan säga med säkerhet är att det skiljer enormt mycket mellan kvinnor och män. Sedan vet jag inte hur kvinnorna skulle svarat eller sett på mig om jag varit en man som ställt frågorna. Mitt försvarsargument är nog att jag är uppvuxen med idel killar och män, att jag inte tillhör någon grupp (varken med kvinnor, män eller blandat), är inte med i någor parti, förening eller dyl. Jag favoritiserar ingen grupp även om mitt uppdrag ska mynna ut i ett mer jämställt samhälle där kvinnorna (som nu är den svagare parten) ska ha större möjligheter att ta plats, forma sitt eget liv och samhället. Nästa vecka träffar jag politikermännen, sedan ska jag ta ett litet juluppehåll (måste jobba på Freda också), för att nästa år ge mig ut i länet och undersöka finansinstitutens attityder. Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Winnet Östergötland

Winnet Valdemarsvik vill påverka, förändra och göra skillnad. Vi vill arbeta för att skapa en mer positiv attityd till jämställdhet och att vara företagare, oavsett kön. Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela